בעלי רכב חשמלי תמיד מחפשים דרכים יעילות להטעין את המכוניות שלהם, ועמדות טעינה של 11kW הפכו לבחירה פופולרית עבור רבים. עמדות טעינה אלו ברמה 2 מספקות חווית טעינה מהירה יותר בהשוואה למקבילותיהן של 7.4 קילוואט, ומאפשרות לבעלי רכבים להטעין את רכבם במלואו תוך כ-6-8 שעות. זה הופך אותם לאידיאליים עבור אלה שמעדיפים לטעון בן לילה או זקוקים לטעינה מהירה במהלך היום.
אחד היתרונות המרכזיים של עמדת טעינה של 11kW הוא הרבגוניות שלה. זה מאפשר למטען להתאים את עצמו לצרכים וליכולות הייחודיות של כל רכב חשמלי, מה שמבטיח קצבי טעינה אופטימליים ומזעור זמן הטעינה.
הבנת עמדות טעינה של 11kW
סוגי נקודות טעינה
עמדות טעינה של 11 קילוואט הן בחירה פופולרית עבור בעלי רכב חשמלי, במיוחד אלו שזקוקים לחוויית טעינה מהירה יותר ממה שעמדת הטענה סטנדרטית של 7.4 קילוואט מספקת. מטענים אלו נכנסים לקטגוריית הטעינה ברמה 2, המאפשרת טעינה מלאה תוך 6-8 שעות.
קיימים סוגים שונים של עמדות טעינה של 11kW:
- מטענים צמודי קיר: אידיאליים עבור התקנות מגורים, מטענים אלה ניתנים להתקנה בקלות על קיר ומציעים פתרון לחסכון במקום.
- מטענים לאחר התקנה: נפוץ ברשתות טעינה ציבוריות, מטענים עצמאיים אלו מציעים גמישות רבה יותר בניצול המקום ובמיקום נקודות הטעינה.
- מטענים כפולים: מסוגלים לטעון שני רכבים בו-זמנית, מטענים כפולים יכולים להיות תלויים על הקיר או לאחר התקנה.
תקני טעינה
עם מגוון דגמים בשוק, תאימות עמדות הטעינה היא קריטית. ישנם שלושה תקני טעינה עיקריים עבור עמדות 11kW:
- סוג 1: תקן זה, הידוע גם בשם SAE J1772, נפוץ בדגמים בצפון אמריקה. יש לו צורה עגולה עם חלק עליון שטוח, חמישה פינים, והוא יכול להתמודד עם עד 19.2 קילוואט.
- סוג 2: בשימוש נרחב בדגמים באירופה ובאסיה, תקן Type 2 (הידוע גם בשם Mennekes) כולל צורה עגולה, שבע פינים ויכול להתמודד עם עד 43.5kW.
- CCS (מערכת טעינה משולבת): שילוב של סוג 1 או סוג 2 עם שני פיני DC נוספים, CCS מאפשר טעינת DC מהירה יותר ויכול להתמודד עם הספק של עד 350kW.
כדי להבטיח תאימות למטענים של 11kW, בעלי רכבים חשמליים בישראל צריכים להשתמש בתקן Type 2 או בשקע CCS, שכן הם הנפוצים ביותר באזור זה.
רכיבי מפתח של עמדות טעינה של 11kW
סעיף זה ידון ברכיבים העיקריים בעמדת טעינה לרכב חשמלי של 11kW. זכור שרכיבים ספציפיים אלה משתנים בהתאם לסוג עמדת הטעינה.
כבלים ומחברים
מרכיב חיוני בעמדת טעינה של 11kW הוא הכבלים והמחברים. אלו אחראים על העברת החשמל מהעמדה לרכב. תקן מחבר נפוץ אחד הוא SAE J1772, המתאים היטב למטענים ברמה 2. סוג מחבר זה הופך את תהליך הטעינה לבטוח ומאובטח, ומבטיח העברת חשמל חלקה למצבר הרכב.
ממירי חשמל
המרכיב החיוני השני בעמדת טעינה של 11 קילוואט הוא ממירי הספק. רכיבים אלו הופכים את כוח ה-AC מהרשת להספק DC הדרוש לטעינת סוללת הרכב. לעמדת טעינה של 11kW עשויה להיות רמת יעילות העולה על 95% במהלך תהליך ההמרה הזה [^5^].
בדרך כלל, יחידות טעינה של 11kW פועלות כמטענים ברמה 2. סיווג זה של מטענים מספק קצב טעינה של כ-11kW, ומציע חוויה מהירה יותר לבעלי רכבים. מטענים ברמה 2, כגון עמדות 11kW, יכולים להטעין רכב חשמלי במלואו תוך כ-6-8 שעות. קצב טעינה זה עשוי להוסיף כ-20 מיילים של טווח לשעה של טעינה, בין אם בבית ובין אם בעמדות ציבוריות.
מכיוון שהמידע המסופק מתייחס ספציפית למטענים של 11kW, זכור שמטענים דומים, כמו יחידות של 7.4kW, עשויים להיות שונים בקצב הטעינה ובזמן הטעינה.
היתרונות של עמדות טעינה של 11kW
זמן טעינה מהיר יותר
עמדות טעינה של 11 קילוואט מיועדות לטעינה ברמה 2, המספקת קצב טעינה של כ-11 קילוואט. הן מהירות יותר מעמדות של 7.4 קילוואט ויכולות להטעין רכב חשמלי במלואו תוך כ-6-8 שעות. זמן הטעינה המהיר הזה מועיל עבור אלה שצריכים להטעין את הרכב שלהם בן לילה או שרוצים חווית טעינה מהירה יותר.
שיפור אימוץ רכבים חשמליים
על ידי הצעת אפשרות טעינה מהירה יותר, עמדות טעינה של 11kW תורמות לצמיחת אימוץ הרכב החשמלי. זמני טעינה מהירים יותר מעודדים יותר אנשים לשקול כלי רכב חשמליים, מכיוון שהם יכולים לסמוך על דרך נוחה ויעילה להטעין את המכוניות שלהם. יתר על כן, הזמינות של עמדות 11kW יכולה לעזור להקל על חרדת הטווחים עבור בעלי רכבים חשמליים פוטנציאליים, ולהפוך את הנהיגה החשמלית למושכת יותר לקהל רחב יותר.