כבל טעינה לעמדה ציבורית

ככל שרכבים חשמליים ממשיכים לעלות בפופולריות, הצורך בעמדות טעינה ציבוריות נגישות ויעילות הופך חשוב יותר ויותר. היבט מכריע אחד בתהליך זה הוא כבל הטעינה, אשר ממלא תפקיד חיוני בחיבור הרכב לעמדת הטעינה. במאמר זה, נסקור כמה שיקולים מרכזיים לגבי כבלי טעינה לעמדות ציבוריות על מנת לעזור לנהגים להבין טוב יותר את האפשרויות שלהם בעת טעינה בדרכים.

    להצעת מחיר:
    077-805-4644

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    עמדות טעינה ציבוריות מספקות לרוב רמות תפוקת כוח משתנות כדי להתאים לצרכים המגוונים של בעלי רכב חשמלי. כמה רמות הספק נפוצות כוללות 3.6 קילוואט ו-7.2 קילוואט, בקורלציה לאספקת 16 אמפר ו-32 אמפר. כתוצאה מכך, חיוני לנהגים להיות מודעים לסוג כבל הטעינה התואם לרכב שלהם, כמו גם לעמדת הטעינה שבה הם מתכננים להשתמש.

    סוגי כבלי טעינה

    כאשר מדובר בעמדות טעינה ציבוריות, כלי רכב חשמליים משתמשים בשני סוגים עיקריים של כבלי טעינה: מחברים מסוג 1 וסוג 2. לכל סוג יש מאפייני תאימות וטעינה משלו, מה שהופך אותו חיוני לבעלי רכב חשמלי להכיר את דרישות הרכב שלהם.

    סוג 1

    מחברים מסוג 1, הידועים גם כמחברי J1772 או SAE J1772, משמשים בעיקר בצפון אמריקה ובכמה מדינות באסיה. כבל טעינה זה נפוץ יותר בקרב רכבים חשמליים מדגם מוקדם. זה לא יכול לתמוך במהירויות טעינה מהירות כמו כבלים מסוג 2, מה שמגביל את הפוטנציאל שלו להעביר רמות גבוהות יותר של כוח לחבילת הסוללות של הרכבים. בדרך כלל, מחברים מסוג 1 פועלים באמצעות מתח AC, עם הספק של כ-120 וולט, מה שהופך אותם למתאימים להגדרות טעינה ביתיות.

    כמה עובדות על כבלי טעינה מסוג 1:

    • מתח רשת: 120 וולט, עם רמת מתח גבוהה יותר אפשרית גם
    • זרם מקסימלי: 32 A
    • הספק טעינה: עד 6 קילוואט

    סוג 2

    מחברים מסוג 2, הידועים בכינויים Mennekes plugs, הם סוג המחברים הסטנדרטי עבור עמדות טעינה ציבוריות באירופה ובמדינות רבות אחרות. הם תואמים הן לרכבים חשמליים מסוג 1 והן לרכבים מסוג 2, הודות לכבלי הטעינה במצב 3 שיכולים להתחבר לנקודות הטעינה הללו. מטענים מסוג 2 פועלים באמצעות מתח AC ומספקים חווית טעינה מהירה משמעותית בהשוואה למטענים מסוג 1, בשל תפוקת ההספק המוגברת שלהם.

    כבל טעינה זה מציע את המפרטים הבאים:

    • מתח רשת: 230 וולט (חד פאזי) או 400 וולט (תלת פאזי)
    • זרם מקסימלי: 63 A (חד פאזי) או 32 A (תלת פאזי)
    • הספק טעינה: עד 22 קילוואט (תלת פאזי)

    מטעני סוג 2 יכולים לספק מתח של כ-240 וולט, ולטעון את הסוללה של רכב חשמלי מהר פי חמישה עד שבעה מאשר מקביליו מסוג 1. זה הופך אותם לאופציה יעילה יותר עבור עמדות טעינה ציבוריות, מה שמבטיח שנהגים מבלים פחות זמן בהמתנה לרכבם שיוטען במלואו.

    הבנת מהירויות הטעינה

    כאשר מדובר בטעינת רכבים חשמליים בעמדות ציבוריות, חיוני להבין את הרמות השונות של מהירויות הטעינה: רמה 1, רמה 2 ורמה 3. כל רמה מציעה קצב טעינה ייחודי, שישפיע על הזמן הנדרש טען את מצבר הרכב במלואו.

    רמה 1

    טעינה ברמה 1 היא האפשרות האיטית ביותר שקיימת ומשתמשת במתח זרם חילופין (AC) המסופק בדרך כלל על ידי שקעים ביתיים סטנדרטיים. בישראל, שקעים אלו מספקים מתח של 220-240 וולט ואמפראז' של 10-16 אמפר. בגלל תפוקת הכוח הנמוכה שלו, טעינה ברמה 1 עשויה להימשך זמן רב להטעין רכב חשמלי, לרוב עד 20 שעות לטעינה מלאה, בהתאם לגודל הסוללה ולמצב הטעינה.

    רמה 2

    הסוג הנפוץ ביותר של עמדת טעינה ציבורית הוא המטען ברמה 2. גם מטענים אלו משתמשים בכוח AC אך מאפשרים מהירות טעינה מוגברת בשל תפוקת ההספק הגבוהה שלהם. עמדות טעינה ברמה 2 מספקות מתח של כ-240 וולט ויכולות לטעון את הסוללה של רכב חשמלי במהירות של פי חמישה עד שבעה מאשר מטען ברמה 1. רמת טעינה זו מתאימה לשימוש יומיומי, למשל, למלא את הסוללה תוך כדי סידורים.

    רמה 3

    הידועים כמטענים מהירים של זרם ישר (DC), עמדות טעינה ברמה 3 מציעות את זמני הטעינה המהירים ביותר עבור כלי רכב חשמליים. מטענים אלה יכולים לטעון רכב חשמלי סוללה ל-80% תוך פחות משעה. בגלל תפוקת ההספק הגבוהה שלהם, מטענים ברמה 3 ממוקמים בדרך כלל לאורך מסדרונות כביש מהיר או באזורים שבהם יש צורך בטעינה מהירה. עם זאת, חשוב לציין שלא כל כלי הרכב החשמליים תואמים לטעינה ברמה 3, ושימוש קבוע בטעינה מהירה עשוי להשפיע על הבריאות לטווח ארוך של מצבר הרכב.

    גינוני טעינה

    מגבלות זמן

    כשמשתמשים בעמדות טעינה ציבוריות, חשוב לשים לב לזמן הטעינה. הימנע מלהשאיר את הרכב מחובר לחשמל לתקופות ממושכות, במיוחד כאשר המצבר מלא. זה מבטיח שלנהגים אחרים תהיה גישה לעמדת הטעינה. לחלק מעמדות הטעינה הציבוריות יש מגבלות זמן, אשר יש להקפיד עליהן. אם לא צוינה מגבלת זמן ספציפית, נסו לגבות רק את הסכום הדרוש ולפנות את העמדה בהקדם האפשרי.

    שיתוף מרחבים

    בעמדת טעינה ציבורית, ייתכן שמספר משתמשים יצטרכו לגשת לכבלי ויציאות טעינה. כדי לשמור על כללי טעינה טובים, פעל לפי ההנחיות הבאות:

    • חנה נכון: החנה את הרכב קרוב ליציאת הטעינה, וודא שהכבל יכול להגיע מבלי לחסום שבילים או מקומות חניה אחרים.
    • טעינה רק בעת הצורך: אל תשתמש בעמדות טעינה כנקודות חניה רגילות. שמור אותם לנהגים שבאמת צריכים להטעין את כלי הרכב שלהם.
    • תעדוף לרכבים חשמליים טהורים: אם לעמדה ציבורית יש גם מטען ברמה 2 לרכבי פלאג אין וגם מטען מהיר לכלי רכב חשמליים סולאריים, ודא שיש למכוניות גישה למטענים מהירים בשל צרכי הטעינה הגבוהים שלהם.
    • תקשורת: הצב הערה או מידע ליצירת קשר על לוח המחוונים של הרכב, המציין את זמן הסיום הצפוי ומתן היתר לאחרים לנתק את החשמל אם הטעינה הושלמה.
    • שמור על כבלים מסודרים: לאחר הטעינה, פתח את כבל הטעינה כראוי ואחסן אותו לפי ההוראות, כדי להימנע מיצירת סכנת נסיעה אפשרית או חסימת גישה לנקודות טעינה אחרות.

    תרגול נימוסי טעינה טובים בעמדות ציבוריות יכול לשפר מאוד את החוויה של בעלי רכבים חשמליים ולהבטיח שלכולם תהיה גישה לתשתית הטעינה הדרושה.

    כותבת המאמר: ריטה פסחוב

    בהתחלה ראיתי ברכבים חשמליים הזדמנות לחסכון כלכלי משמעותי. אך התחום הטכנולוגי והחדשני הזה פתח אותי לעולם מדהים, מרגש ובעיקר ידידותי לסביבה.

    מאמרים נוספים

    סקירה של עיצובים ודגמים מובילים בעולם הרכבים החשמליים

    בשנים האחרונות, הביקוש לרכבים חשמליים נמצא בעלייה מכיוון שיותר נהגים שוקלים אמצעי תחבורה נקיים יותר. ...

    מידע נוסף

    בחינת העלויות הכרוכות באחזקת רכב חשמלי

    מכוניות חשמליות זכו לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות, ופנו לצרכנים מודעים לסביבה בחיפוש אחר אפשרויות ...

    מידע נוסף

    הצצה לעתיד: עמדות טעינה אולטרה מהירות לרכבים חשמליים

    שוק הרכב החשמלי מתפתח במהירות, והביקוש לתשתית טעינה יעילה יותר גדל במקביל. היבט משמעותי אחד ...

    מידע נוסף