כמה מהר ניתן להטעין את רכב חשמלי: מבט אל תוך הטכנולוגיה

הטכנולוגיה מאחורי כלי רכב חשמליים התפתחה במהירות בשנים האחרונות, כאשר אחת הדאגות העיקריות היא משך הזמן שלוקח לטעון את הסוללות שלהם. כאשר לקוחות פוטנציאליים משווים רכבים חשמליים למכוניות מסורתיות המונעות בנזין, זמן הטעינה נתפס לעתים קרובות כחסרון גדול. מאמר זה יחקור לעומק את המצב הנוכחי של טכנולוגיית טעינת רכבים חשמליים ויחקור האם זמני הטעינה מהירים מספיק כדי להתחרות עם רכבי בנזין.

    להצעת מחיר:
    077-805-4644

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    זמני הטעינה של מכוניות חשמליות עשויים להשתנות מאוד, בהתאם לגורמים כגון סוג המטען בשימוש וקיבולת הסוללה של הרכב. נכון לעכשיו, ישנן שלוש רמות טעינה מבוססות: רמה 1, רמה 2 וטעינה מהירה DC. בעוד טעינה ברמה 1 עשויה להימשך שעות רבות כדי להטעין רכב חשמלי, טעינה מהירה של DC קיצרה משמעותית את הזמנים הללו, מה שהופך אותה לנוחה יותר לבעלי רכבי רכב.

    הבנת מהירויות הטעינה של מכוניות חשמליות

    תקני טעינה

    ישנם שלושה תקני טעינה עיקריים עבור מכוניות חשמליות: רמה 1, רמה 2 וטעינה מהירה DC. כל רמה מתייחסת לתפוקת הכוח ולמהירות הטעינה.

    • רמה 1: אפשרות הטעינה האיטית ביותר, באמצעות שקע 120 וולט AC למגורים רגיל. מטעני רמה 1 עשויים להימשך 40-50 שעות לטעינת רכב חשמלי עם סוללה (BEV) מריק ו-5-6 שעות לטעון רכב חשמלי היברידי (PHEV) מריק.
    • רמה 2: מהר יותר מרמה 1, מטענים ברמה 2 משתמשים בספק כוח AC של 240 וולט. מטענים אלה מספקים בדרך כלל בין 3 קילוואט ל-19 קילוואט, מה שמפחית משמעותית את זמן הטעינה בהשוואה לרמה 1.
    • טעינה מהירה DC: אפשרות הטעינה המהירה ביותר, מטענים מהירים DC מספקים זרם ישר (DC) במקום זרם חילופין (AC). זה מאפשר מהירויות טעינה מהירות במיוחד וזמני טעינה קצרים בהרבה.

    הספק

    מהירויות הטעינה תלויות בתפוקת הכוח של עמדת הטעינה וביכולת הטעינה של המטען המשולב של המכונית החשמלית. ככל שהתפוקה גבוהה יותר, כך הטעינה מהירה יותר.

    • טעינה ברמה 1: מספקת הספק של כ-1.4-1.9 קילוואט, וכתוצאה מכך טווח נסיעה של 4-5 מיילים (6-8 ק"מ) לשעת טעינה.
    • טעינה ברמה 2: מספק תפוקות הספק בין 3 קילוואט ל-19 קילוואט, שיכולות להוסיף עד 15-25 מייל (24-40 ק"מ) של טווח נסיעה לשעת טעינה.
    • טעינה מהירה DC: מציעה תפוקות הספק גבוהות הנעות בין 50 קילוואט ל-350 קילוואט (או יותר). בהתאם לתפוקת הכוח וליכולת הטעינה של המכונית החשמלית, מטענים מהירים DC יכולים להוסיף טווח נסיעה של 60-80 מייל (97-129 ק"מ) תוך 20-30 דקות בלבד.

    כאשר בוחנים את מהירויות הטעינה, חיוני לשים לב כי זמני הטעינה עשויים להשתנות בהתאם לגודל הסוללה של המכונית החשמלית, תפוקת הכוח של עמדת הטעינה וגורמים אחרים כגון טמפרטורה ותקינות הסוללה.

    גורמים המשפיעים על מהירות הטעינה

    קיבולת סוללה

    אחד הגורמים העיקריים המשפיעים על מהירות הטעינה של רכב חשמלי הוא קיבולת הסוללה. לסוללות קיבולת גבוהה יותר לוקח בדרך כלל זמן רב יותר לטעון מאשר לסוללות קטנות יותר. רכבים חשמליים מגיעים עם קיבולות סוללה שונות, הנמדדות בדרך כלל בקילווואט-שעה (קוט"ש). זמני הטעינה יכולים לנוע בין מספר שעות ללילה, בהתאם לקיבולת הסוללה ולתפוקת הכוח של עמדת הטעינה.

    תנאי מזג האוויר

    תנאי מזג האוויר יכולים להשפיע גם על מהירות הטעינה של רכבים חשמליים. טמפרטורות נמוכות עלולות לגרום לטעינה איטית יותר של הסוללה, בעוד שטמפרטורות גבוהות עלולות להזיק לסוללה, ובכך להשפיע על תהליך הטעינה. רוב רכבי החשמל מגיעים עם מערכת ניהול תרמית המווסתת את טמפרטורת הסוללה; עם זאת, תנאים קרים או חמים קיצוניים עדיין יכולים להשפיע על הביצועים ומהירות הטעינה שלו.

    תשתית טעינה

    תשתית הטעינה היא גורם מכריע נוסף המשפיע על מהירות הטעינה. ישנם שלושה סוגים עיקריים של ציוד טעינה:

    • טעינה ברמה 1, המשתמשת בשקע ביתי רגיל (110V-120V) ובדרך כלל מספקת 1-2 קילוואט של הספק.
    • טעינה ברמה 2, המשתמשת בעמדת טעינה מיוחדת (208V-240V) ומספקת הספק בין 3 קילוואט ל-19 קילוואט.
    • טעינה מהירה בזרם ישיר (DCFC), שיטת הטעינה המהירה ביותר, מספקת בדרך כלל הספק בטווח של 50 קילוואט עד 350 קילוואט.

    טעינה ברמה 1 היא האיטית ביותר ויכולה להימשך שעות רבות כדי להטעין את הרכב החשמלי במלואו, במיוחד אם יש לו קיבולת סוללה גדולה. טעינה ברמה 2 מהירה יותר וזמינה יותר בעמדות טעינה ציבוריות, ויכולה להימשך מספר שעות לטעינה מלאה. עמדת DC לעומת זאת, יכולה להטעין רכבים חשמליים ל-80% קיבולת תוך 20 דקות עד שעה בלבד, אך דורשת עמדות ייעודיות ואינן תואמות לכל סוגי הרכבים החשמליים. מהירות הטעינה תלויה במידה רבה בתשתית הטעינה הזמינה ובסוג הרכב הנטען.

    סוגי עמדות טעינה

    רמה 1

    עמדות טעינה ברמה 1 משתמשות בשקע סטנדרטי של 120 וולט, בדומה למה שרוב המכשירים הביתיים משתמשים בהם. עמדות אלו מספקות בדרך כלל הספק של 1 קילוואט עד 7.5 קילוואט ונחשבות לאפשרות הטעינה האיטית ביותר. זה עשוי לקחת בערך 20 שעות לטעינה של 120 מייל עם סוג זה של עמדה, מה שהופך אותה למתאים יותר לטעינת לילה. מכוניות המיוצרות בארה"ב וביפן מגיעות בדרך כלל עם מחברים מסוג 1 כסטנדרט לטעינה.

    רמה 2

    עמדות טעינה ברמה 2 פועלות ב-240 וולט ויכולות לספק מהירויות טעינה בין 7.4 ל-43 קילוואט. זה מאפשר טעינה מהירה יותר בהשוואה לעמדות ברמה 1, מה שמפחית משמעותית את הזמן שלוקח להטעין רכב חשמלי. רוב עמדות הטעינה הציבוריות והביתיות הן ברמה 2, מכיוון שהן מציעות איזון טוב בין מהירות הטעינה ועלויות ההתקנה. עמדת טעינה טיפוסית ברמה 2 יכולה להטעין רכב חשמלי תוך מספר שעות, בהתאם לקיבולת הסוללה ותפוקת המטען.

    טעינה מהירה DC

    טעינה מהירה DC, הידועה גם בשם טעינה מהירה של זרם ישר, היא אפשרות הטעינה המהירה ביותר עבור רכבים חשמליים. עמדות אלו משתמשות בזרם ישר (DC) ויכולות לטעון רכב חשמלי עד 80% תוך כ-20 דקות עד שעה. עמדות טעינה מהירה של DC נמצאות בדרך כלל לאורך מסדרונות עם תנועה כבדה ובמקומות אסטרטגיים כדי לאפשר נסיעות למרחקים ארוכים לבעלי רכבי רכב. עם זאת, רוב כלי הרכב החשמליים ההיברידיים הנכנסים (PHEV) הקיימים כיום בשוק אינם תואמים למטענים מהירים.

    חיוני לבעלי רכבי רכב לבחור את סוג עמדת הטעינה המתאימה לצרכים הספציפיים שלהם. עמדות רמה 1 מציעות אפשרות זולה ונוחה לטעינת לילה, בעוד שעמדות רמה 2 מספקות טעינה מהירה יותר המתאימה לשימוש יומיומי ולמקומות טעינה ציבוריים. עמדות טעינה מהירה של DC מאפשרות טעינה מהירה במהלך נסיעות ארוכות, ומבטיחות חווית רכב חשמלי חלקה ויעילה.

    כותבת המאמר: ריטה פסחוב

    בהתחלה ראיתי ברכבים חשמליים הזדמנות לחסכון כלכלי משמעותי. אך התחום הטכנולוגי והחדשני הזה פתח אותי לעולם מדהים, מרגש ובעיקר ידידותי לסביבה.

    מאמרים נוספים

    כיצד רכבים חשמליים תורמים להפחתת זיהום האוויר?

    רכבים חשמליים זכו לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות כדרך לצמצם את טביעת הרגל הפחמנית של ...

    מידע נוסף

    סקירה של עיצובים ודגמים מובילים בעולם הרכבים החשמליים

    בשנים האחרונות, הביקוש לרכבים חשמליים נמצא בעלייה מכיוון שיותר נהגים שוקלים אמצעי תחבורה נקיים יותר. ...

    מידע נוסף

    בחינת העלויות הכרוכות באחזקת רכב חשמלי

    מכוניות חשמליות זכו לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות, ופנו לצרכנים מודעים לסביבה בחיפוש אחר אפשרויות ...

    מידע נוסף