כמה אמפר צריך לטעינת רכב חשמלי?

רכבים חשמליים צברו אחיזה ניכרת בשנים האחרונות, ומספקים חלופה ידידותית לסביבה לרכבים מסורתיים עם מנוע בעירה פנימית. טעינת רכב חשמלי בבית או תוך כדי תנועה הפכה לחלק בלתי נפרד מחוויית הבעלות. עם זאת, לא כולם מודעים לכמה אמפר נדרשים לטעינת כלי רכב אלה ביעילות.

    להצעת מחיר:
    077-805-4644

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    מספר האמפר הדרוש לטעינת רכב חשמלי תלוי במידה רבה בדגם הספציפי ובדרישות הטעינה שלו. רוב הרכבים החשמליים בסוללה יכולים לקבל בין 40 ל-48 אמפר בעת טעינה ממקור רמה 2, 240 וולט. באופן כללי, מטענים מובנים ברכבים חשמליים יכולים לקבל עד 16 עד 32 אמפר של כוח טעינה.

    אמפר וכוח טעינה

    טעינה ברמה 1

    טעינה ברמה 1 מתייחסת לשימוש בשקע סטנדרטי של 120 וולט, שנמצא בדרך כלל בבתים ובמקומות עבודה. שיטת הטעינה הזו איטית יחסית, מכיוון שהיא יכולה לספק רק עד 16 אמפר של כוח. בדרך כלל, טעינה ברמה 1 מאפשרת לרכב חשמלי לצבור טווח של כ-3-5 קילומטרים בשעה, בהתאם ליכולות הרכב.

    טעינה ברמה 2

    לטעינה מהירה יותר, עמדות טעינה ברמה 2 משתמשות ב-240 וולט, והן יכולות להציע בין 16 ל-48 אמפר. מומלצים אמפר גבוהים יותר, כאשר רכבים חשמליים חשמליים רבים מקבלים בין 40-48 אמפר לטעינה. לחיווט מוגן עתיד, מוצע 50 או 60 אמפר. מבחינת יעילות, מטען 32 אמפר יכול לספק בערך 40 קילומטרים של טווח בשעה. לנוחות נוספת, התקנת מעגל ייעודי של 40 אמפר, או אפילו מעגל 50 אמפר, יכולה להבטיח ביצועים מיטביים.

    כוח טעינה עם מטענים ברמה 2:

    • 16 אמפר: כ-18-20 קילומטרים של טווח לשעה
    • 32 אמפר: כ-40 קילומטרים של טווח לשעה
    • 48 אמפר: כ-60 קילומטרים של טווח לשעה

    טעינה מהירה DC

    לבסוף, טעינה מהירה של DC, הידועה גם בשם טעינה ברמה 3, היא אפשרות טעינה רבת עוצמה שנמצאת ברשתות טעינה ציבוריות או במקומות מסחריים. בניגוד לשיטות טעינה ברמה 1 ורמה 2 המשתמשות בזרם חילופין (AC), טעינה מהירה של DC מציעה זרם ישר (DC), מה שמאיץ משמעותית את התהליך. טווח האמפר לסוג טעינה זה גבוה בהרבה, בין 100-350 אמפר, מה שמאפשר לרכבים לקבל טווח של 100-200 קילומטרים בתוך חצי שעה או פחות, בהתאם ליכולות הרכב ועמדת הטעינה.

    גורמים המשפיעים על זרם טעינה

    בעת טעינת רכב חשמלי, הזרם הנדרש יהיה תלוי במספר גורמים. בסעיף זה, נחקור שלושה היבטים מרכזיים שיש לקחת בחשבון: קיבולת הסוללה, יכולת המטען ושיעור קבלת הרכב.

    קיבולת סוללה

    היבט חשוב אחד שיש לקחת בחשבון בטעינת רכב חשמלי הוא קיבולת הסוללה. זה יקבע את כמות האנרגיה האצורה בסוללה וכתוצאה מכך, את הטווח שהרכב יכול לעבור. קיבולת הסוללה נמדדת בקילווואט-שעה (קוט"ש) וסוללות גדולות יותר ידרשו בדרך כלל זרם גבוה יותר לטעינה מהירה יותר. סוללות קטנות יותר, לעומת זאת, ידרשו אמפר נמוך יותר.

    יכולת מטען

    גורם נוסף שמשחק תפקיד באמפראז' הדרוש לטעינה הוא יכולת המטען. עמדות טעינה ביתיות או מתקני טעינה ציבוריים מספקים רמות שונות של תפוקת כוח, הנמדדת באמפר ו-וולט. לדוגמה:

    • טעינה ברמה 1: שקע סטנדרטי של 120 וולט, המספק כוח של כ-1.4 קילוואט.
    • טעינה ברמה 2: מקור של 240 וולט, המספק בדרך כלל בין 40 ל-48 אמפר.

    היכולת של המטען תקבע את העוצמה שניתן להעביר למצבר הרכב החשמלי, ומשפיעה על זמן הטעינה.

    שיעור קבלה של רכב

    לבסוף, שיעור הקבלה של הרכב, או האמפ' שהמטען המשולב יכול להתמודד איתו, הוא גורם מכריע נוסף. בדרך כלל, מטענים על הסיפון יכולים לקבל בין 16 ל-32 אמפר של כוח טעינה. עם זאת, רכבים מסוימים עשויים להכיל אמפראז'ים גבוהים יותר, מה שיוביל לזמני טעינה מהירים יותר.

    שיקולי בטיחות

    תשתית חשמל

    כאשר בוחנים את הזרם הדרוש לטעינת רכב חשמלי, חיוני לקחת בחשבון את בטיחות התשתית החשמלית. בדרך כלל, מטען מובנה יכול לקבל כוח טעינה של 16 עד 32 אמפר. עם זאת, זרם גבוה יותר עשוי לדרוש חיווט ומפסקי חשמל יקרים יותר. אפשרות בטוחה לטעינת רכב היא התקנת מעגל ייעודי של 50 אמפר, תוך התחשבות בשקעי החשמל הסטנדרטיים, במתח ובעוצמת הזרם הנהוגים בישראל.

    השפעות מזג האוויר

    גורם נוסף שיכול להשפיע על הבטיחות של טעינת רכב חשמלי הוא מזג האוויר. טמפרטורות קיצוניות, לחות ומשקעים יכולים להשפיע על הביצועים והיעילות של ציוד הטעינה. בטמפרטורות קרות יותר, למשל, ביצועי הסוללה עשויים לרדת, ולהשפיע על מהירות הטעינה. טמפרטורות גבוהות יותר עשויות גם להשפיע על חיי הסוללה ויכולת הטעינה.

    הנה כמה עצות בטיחות שכדאי לקחת בחשבון לטעינת רכב חשמלי בתנאי מזג אוויר שונים:

    • הקפד על אוורור נאות במהלך הטעינה כדי למנוע התחממות יתר.
    • שמור על ציוד טעינה נקי וללא פסולת כדי להפחית את הסיכון לנזק.
    • במצבי מזג אוויר קיצוניים, שקול להשתמש בכיסויי הגנה עבור מטעני רכב כדי להגן מפני פגעי מזג האוויר.
    • בדוק ותחזק באופן קבוע את ציוד הטעינה כדי להבטיח ביצועים ובטיחות מיטביים.
    • הימנע מטעינה במהלך אירועי מזג אוויר קשים, כגון גשם חזק או סופות רעמים.

    על ידי שמירה על הנחיות אלה והתחשבות בבטיחות התשתית החשמלית והשפעת מזג האוויר על ציוד הטעינה, בעלי רכבים חשמליים בישראל יכולים לבחור בביטחון את הזרם המתאים לצרכיהם תוך שמירה על בטיחות ויעילות.

    כותבת המאמר: ריטה פסחוב

    בהתחלה ראיתי ברכבים חשמליים הזדמנות לחסכון כלכלי משמעותי. אך התחום הטכנולוגי והחדשני הזה פתח אותי לעולם מדהים, מרגש ובעיקר ידידותי לסביבה.

    מאמרים נוספים

    בחינת העלויות הכרוכות באחזקת רכב חשמלי

    מכוניות חשמליות זכו לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות, ופנו לצרכנים מודעים לסביבה בחיפוש אחר אפשרויות ...

    מידע נוסף

    הצצה לעתיד: עמדות טעינה אולטרה מהירות לרכבים חשמליים

    שוק הרכב החשמלי מתפתח במהירות, והביקוש לתשתית טעינה יעילה יותר גדל במקביל. היבט משמעותי אחד ...

    מידע נוסף

    הגנת סייבר על עמדות טעינה לרכבים חשמליים

    האימוץ הגובר של כלי רכב חשמליים הוביל לביקוש גובר לעמדות טעינה. ככל שעמדות אלה הופכות ...

    מידע נוסף