איך להטעין רכב פלאג אין?

טעינת רכב חשמלי עם פלאג-אין עשויה להיראות כמשימה מרתיעה עבור מי שחדש בעולם התחבורה החשמלית. עם זאת, עם קצת הבנה בסיסית של אפשרויות הטעינה השונות הקיימות, זה הופך לתהליך פשוט ונוח. במאמר זה, ההתמקדות היא ביסודות של טעינת מכונית עם פלאג-אין וכיצד להפיק את המרב מהתשתית הזמינה.

    להצעת מחיר:
    077-805-4644

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    יש שלושה סיווגים עיקריים של טעינת רכב חשמלי: רמה 1, רמה 2 וטעינה מהירה DC. טעינה ברמה 1 משתמשת בשקעים ביתיים סטנדרטיים של 120V והיא השיטה האיטית ביותר, שלעתים קרובות לוקח מספר שעות לטעון את הרכב במלואו. טעינה ברמה 2 דורשת שקע 240V, כמו אלה המשמשים למכשירים גדולים, המציע זמני טעינה מהירים יותר בהשוואה לרמה 1. לבסוף, עמדות הטעינה המהירה של DC, שנמצאות בדרך כלל במרחבים ציבוריים, יכולות להטעין רכב חשמלי עד 80% רק 30 דקות, מה שהופך אותם לאופציה אידיאלית לנסיעות ארוכות או למקרי חירום.

    סוגי ציוד טעינה

    מטעני רמה 1

    מטעני רמה 1 מספקים דרך קלה ונוחה להטעין רכב חשמלי מחובר באמצעות שקע 120V רגיל. מטענים אלו מגיעים לרוב עם המכונית ואינם דורשים התקנה מיוחדת. עם זאת, טעינה ברמה 1 איטית יותר מאשר אפשרויות אחרות, לוקחת בין 8 ל-20 שעות לטעינה מלאה של רכב חשמלי, תלוי בגודל הסוללה.

    • טעינה משקע 120V
    • אין צורך בהתקנה מיוחדת
    • זמן טעינה: 8 – 20 שעות

    מטעני רמה 2

    מטעני רמה 2 הם צעד עלייה מרמה 1, ומציעים מהירויות טעינה מהירות יותר באמצעות שקע 240V. בדרך כלל נדרשת התקנה, והיא עשויה להיות כרוכה בשדרוג מערכת החשמל בבתים מסוימים. מטענים ברמה 2 יכולים להטעין EV בתוך כ-4-6 שעות, מה שהופך אותם לבחירה פופולרית עבור אלה שדורשים זמן טעינה מהיר יותר.

    • טעינה משקע 240V
    • ייתכן שתידרש התקנה
    • זמן טעינה: 4 – 6 שעות

    מטעני DC מהיר

    לאפשרות הטעינה המהירה ביותר, מטענים מהירים DC מספקים טעינה מהירה של סוללות. מטענים אלו נמצאים בדרך כלל בעמדות טעינה ציבוריות ויכולים להטעין סוללה ל-80% קיבולת תוך 30 דקות בלבד. עם זאת, לא כל רכבי החשמל תואמים לטעינה מהירה DC, וייתכן שהזמינות של מטענים אלה מוגבלת.

    • טעינה מהירה עבור רכבים חשמליים תואמים
    • נמצא בעמדות טעינה ציבוריות
    • זמן טעינה: קיבולת של 80% ב-30 דקות

    חיוני להבין את הסוגים השונים של ציוד הטעינה הזמין כדי לקבל את ההחלטה הטובה ביותר לגבי שיטת הטעינה המתאימה לאורח החיים ולצרכים של האדם. לכל אפשרות יש את היתרונות שלה, מטעינה איטית ויציבה ברמה 1 ועד למטענים מהירים ויעילים DC.

    הגדרת טעינה ביתית

    התקנת ציוד

    הקמת עמדת טעינה ביתית לרכב עם פלאג-אין כרוכה במספר שלבים. ראשית, קבע את סוג ציוד הטעינה הדרוש. רוב כלי הרכב החשמליים מגיעים עם כבל טעינה ברמה 1 המאפשר טעינה משקע ביתי רגיל (230 וולט ו-16 אמפר בישראל). עם זאת, שדרוג לעמדת טעינה ברמה 2 (עד 7.4 קילוואט) עשוי להיות מועיל, מכיוון שהוא מספק טעינה מהירה יותר.

    זמן טעינה

    זמני הטעינה של מכוניות עם פלאג-אין עשויות להשתנות בהתאם לסוג עמדת הטעינה, קיבולת הסוללה ויצרן ודגם הרכב. שימוש בשקע ביתי סטנדרטי ובציוד ברמה 1 עשוי לקחת מספר שעות עד להחזרת טווח הנסיעה. לדוגמה, טעינה מאפס עד 80% עשויה לדרוש עד 18 שעות.

    להפך, עמדות טעינה ברמה 2 מציעות זמני טעינה מהירים יותר ויכולות להטעין את אותה סוללה מאפס עד 80% קיבולת בתקופה קצרה משמעותית. זמן הטעינה בפועל יהיה תלוי בתכונות הספציפיות לרכב חשמלי, אך הנחיה כללית היא שעמדות טעינה ברמה 2 יכולות לספק טווח נסיעה נוסף של 25 עד 50 ק"מ לשעה של טעינה.

    עלות

    עלות הקמת עמדת טעינה ביתית עשויה להשתנות, בהתאם לציוד הנבחר ולצורך בשדרוגי חשמל. בעוד שרוב הרכבים מגיעים עם כבל טעינה ברמה 1 כחלק מהרכישה המקורית, שדרוג לעמדה ברמה 2 עשוי להיות כרוך בעלויות נוספות. המחירים עבור עמדות טעינה ברמה 2 יכולים להשתנות, אך טווח סביר הוא בין 2,000 ל-6,000 ש"ח.

    זכור כי העלויות עבור חשמלאי וכל אישור או שדרוג חשמל נדרשים ישפיעו גם על ההוצאה הכוללת להקמת עמדת טעינה ביתית. לבסוף, קחו בחשבון את עלות צריכת החשמל, שתשתנה גם לפי זמן השימוש ותעריפי החשמל. ככלל, בישראל חלים תעריפי חשמל נמוכים יותר בשעות הלילה והסופי שבוע, בעוד שתעריפים גבוהים יותר חלים בשעות היום ובימי חול.

    גינוני טעינה ושיטות עבודה מומלצות

    עמדות טעינה לרכב חשמלי הופכות שכיחות יותר, מה שהופך את זה חיוני לנהגים להקפיד על כללי טעינה נאותים. ציות למספר הנחיות אדיבות יכול להבטיח שהחוויה של כולם תהיה חלקה ויעילה.

    תרגול חשוב אחד הוא רק חנייה במקום טעינה ייעודי לרכבים תוך טעינה אקטיבית של הרכב. זה עוזר למקסם את הזמינות של עמדות טעינה ומונע מאחרים להפריע לגישה חסומה.

    נהגים צריכים גם לעקוב אחר מצב הטעינה שלהם, דבר שניתן לעשות באמצעות אפליקציות לסמארטפון. מעקב אחר התקדמות הטעינה עוזר לנהג לקבוע מתי הגיע הזמן להזיז את הרכב ולפנות מקום לאחרים.

    יתרה מכך, כאשר רמת הטעינה של הסוללה מגיעה לכ-80%, מומלץ לעבור ממטען מהיר למטען ברמה 2, מכיוון שמהירות הטעינה בדרך כלל יורדת מעבר לנקודה זו. ביצוע המתג הזה משחרר מטענים מהירים לאחרים שדורשים טעינה מהירה יותר ומקדם שימוש יעיל במשאבי הטעינה.

    מכיוון שהטמפרטורה ומצב הטעינה של הסוללה יכולים להשפיע על זמן הטעינה, חיוני לבדוק את המדריך לבעל הרכב עבור משך טעינה משוער. מידע זה יעזור לנהגים לתכנן בהתאם ולהימנע מתפוסה מיותרת בעמדת טעינה.

    כותבת המאמר: ריטה פסחוב

    בהתחלה ראיתי ברכבים חשמליים הזדמנות לחסכון כלכלי משמעותי. אך התחום הטכנולוגי והחדשני הזה פתח אותי לעולם מדהים, מרגש ובעיקר ידידותי לסביבה.

    מאמרים נוספים

    כיצד רכבים חשמליים תורמים להפחתת זיהום האוויר?

    רכבים חשמליים זכו לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות כדרך לצמצם את טביעת הרגל הפחמנית של ...

    מידע נוסף

    סקירה של עיצובים ודגמים מובילים בעולם הרכבים החשמליים

    בשנים האחרונות, הביקוש לרכבים חשמליים נמצא בעלייה מכיוון שיותר נהגים שוקלים אמצעי תחבורה נקיים יותר. ...

    מידע נוסף

    בחינת העלויות הכרוכות באחזקת רכב חשמלי

    מכוניות חשמליות זכו לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות, ופנו לצרכנים מודעים לסביבה בחיפוש אחר אפשרויות ...

    מידע נוסף